Dersin Adı | Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FYT 101 | Güz | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler Fizik Tedavi Yöntemlerini ve uygulama prensiplerini öğrenir, kazanılan teorik bilgileri uygulama ile pekiştirir, tedavi ajanlarını ve bakım özelliklerini öğrenir ve klinikte fizyoterapiste nasıl yardımcı olacağını kavrar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğinde; İnflamasyon ve Onarım, Ağrı, Isı ve Işıkla ilgili genel bilgiler ,Hotpack, Parafin, Fluıdoterapi, İnfraruj, Ultraviyole, Kuru sıcaklık modaliteleri, Helyoterapi, Soğuk modaliteler bulunmaktadır. Teorik derslere ek olarak, konuların uygulamaları fizik tedavi modalitelerinin bulunduğu laboratuvar ortamında işlenmektedir. Bu derste temel mesleki becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı,giriş amaç,öğrenim hedefleri | |
2 | İnflamasyon ve onarım | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
3 | Ağrı | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
4 | Isı ile ilgili genel bilgiler | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
5 | Nemli sıcaklık modaliteleri | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
6 | Parafin | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
7 | Fluıdoterapi- girdap banyoları | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Işık ile ilgili genel bilgiler | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
10 | Kuru sıcaklık modaliteleri | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
11 | Ultraviyole | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
12 | Helyoterapi | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
13 | Soğuk modaliteler-1 | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
14 | Soğuk modaliteler-2 | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul Tıp Kitabevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr. Z. Candan Algun. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevleri, 2013 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | X | ||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest